Hallowaaaa!
Blog ni masih baru
dan masih dalam pembikinan.

Sudi-sudilah datang selalu, ok.
Pis!

Tuesday, September 21, 2010

Kunci Ku SyaYannGg

Ditulis oleh nadz
Assalamualaikum
Sedih cerita ni...aku pun sedih nak cerita..sbb tu la lama aku tak ber blog ni..aku tak reti ayat bunga-bunga ni..aku cerita terus la nooo...
Sebelum start filem cerita ni, aku nak beterima kasih kepada kakak-kakak dan adek-adek di unit Perjawatan dan Perkhidmatan, Jabatan Pelajaran Perlis..especially kak Rosmi yang banyak membantu menjayakan episod drama ini..
Al-Kisahnya bermula pada suatu petang, dah nak balik dah opis..aku pun excited la nak balik wat juadah berbuka..nak makan apa pun tak tau lagi..buka beg nak ambik kunci keta..tak dak pun..aku ingat may b tertinggal kat dalam keta kak Rosmi sbb time rehat tu, aku keluar ngan kRosmi,KRos,KPauziyah n Fieza..Kami p Umah kTon n P kedai beli barang...aku mmg suka n happy kalau bleh jalan-jalan ngan kak2 ni sbb depa ni happening...
Aku pun bgtau kRosmi, balik sat g, nak tgk lam keta dia kot02 ada kunci keta aku.. p p cari, tak dak?^&()_((*&(()..Aku pun tak tau nak kata apa lagi??kRosmi suruh naik cari kat atas(kat tempat kerja aku kot-kot tercicir).. mai naik cari, tak dak jugak..eishh, cam mana ni?
Dengan sedihnya aku turun jumpa Krosmi, aku minta hantaq kat stesen bus ( nak balik SP ambik kunci spare..) tapi kRosmi kata tak pa, kita p cari dulu..kami balik cari kat kedai tu..tak jumpa pun..telepon tanya kTon, tak dak gak jumpa kunci tu kot2 terjatuh time aku dok kat umah dia....adoila..cam mana ni??
Malam tu, aku buka posa kat umah kRosmi..menu mmg terBaIk lah..ikan bakaq fresh2 , koteow goreng, asam pedass, kuih2 yg sdp2 n banyak lagi..aku nak makan banyak2 pun tak mampu..
lepas makan, aku sembahyang, lepas tu kak Rosmi bawa p menengok kat umah mak cik kat kampung dia..makcik tu kata, "kunci tu terlindung disebalik, still ada lagi..org tak ambik"...aku dah puas pikiq dah..tak larat dah nak pikiq, MANA P KUNCI KETA AKU NI?? kami ingat may b ada kat opis lah, kami pun p opis...kami selongkaq semua tempat yang aku duduk..tak jumpa jugak..tension pun ada..kPauziah pun minta tlg kawan dia menengok, dia "kata ada kat tempat aku dok berehat" . kami pun cari lagi..cari lam keta kak Rosmi...sampai la dekat pukul 11 malam...ngantuk la pulak..
Sebelum tu aku call Abg Din, adek kata Abg Din mai hantaq kunci spare aku ngan kak Ina..Thanks Abg Din n Kak Ina Kami balik umah la sebab ngantuk..lebih kurang pukul 12mlm, Abg Din sampai, bestnya aku tgk muka kIna, otak aku dok pikiq nak balik kampung ja.. aku tanya Abg Din, Abg Din kata ok balik ngan dia, bawa balik keta skali..hehehehe.. Lepas salam2 ngan kRosmi, aku n Abg Din mai la kat opis..seb baik la keta aku ada lagi...aku start keta..kak Ina teman aku drive, kami singgah stesen minyak, boh minyak n terus balik SP..
Kami sampai SP dalam pukul 2 pagi gak la..Thanks kRosmi, Abg Din n semua-semua yang tolong aku..sampai kesudah kunci tu tak jumpa lagi..huhuhuhu...


ni la rupa kunci keta aku yg berkeychainkan luv luv warna biru


0 comments:

Post a Comment

 

aZlyNaDya Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei