Hallowaaaa!
Blog ni masih baru
dan masih dalam pembikinan.

Sudi-sudilah datang selalu, ok.
Pis!

Saturday, September 4, 2010

Kau BaGai MutiaRa

Ditulis oleh nadz
....Bangun pagi, sembahyang subuh..pastu tak dak aktiviti apa, so sambung tido balik...
sedar2 dah dekat pukul 10am..Fidah kata nak p Ofis, p print Pakej..Hujan renyai2...aku pun teman fiedah p Opis..Pak Guard kat Opis tu boleh lena...adoi la..aku rasa nak report ja kat KS aku...Cam na nak masuk Opis ni...Aku suruh fidah p turun ..Gate tak kunci tp palang kat gate tu dah blok, so keta tak leh masuk... Terpaksa la aku parking keta kat luar...Hujan renyai2..kami usung la laptop masuk Opis fiedah....Siap fidah edit n print pakej tu, dia terus fax p kementerian..kami turun p kat pondok guard, ampeh...dia dok lena lagi...ermmm penat posa kot..
kami ronda2 cari kedai Carwash - ada yg penuh keta, ada yg tutup..Jalan punya jalan, jumpa la carwash yg sesuai..Ada keta sebiji ja tengah dicuci...Adek yg jaga carwash tu suruh aku parking bawah bumbung, kami rest kat lam carwash tu sambil baca majalah..mai abg carwash sorang lagi , dia bagi paper arini..aku dgn lajunya terima offer utk baca paper tu..hehehe..tgh boring...
Sattle cuci keta, kami pun balik umah..kemas2 umah..ready nak p Alor Star..aku dah siap masuk kuih raya fidah lam keta, susun kasut lam bonet keta. Baju da siap sidai semua........... tup tup, ujan punya la lebat..siap dengan angin lagi.. aku n fidah dok lawan tgk je la..cam na fidah nak bawak balik moto..huhu..tak pa la, ptg pukul 5.30pm, ingatkan hujan dah reda, aku pun semangat la start enjin keta, fidah dah siap nak p kedai moto, nak servis moto dia..aku dh sampai kat SMK Syed Alwi, Hujan makin lebat, call fidah ..fidah kata dia patah balik umah..cian plak kat fidah, aku pun p isi minyak n patah balik ke umah..
Sampai umah, jam da pukul 6pm lebih..aku minta tlg fidah masak nasi n wat sambal ikan..aku masak sayur n wat sotong goreng kunyit..pas siap masak, kami p bazar kat Stadium Kangar..biasa la kalau p bazar Ramadhan..semua nak..kami just beli air tembikai, cucuq udang n tau fu fa..tu pun dah cukup banyak tu..
ERmmm...plan punya la semangat nak p Alor Star tapi akhirnya berbuka d Kangar jugakk...hujan oo hujan, kau bagai mutiara 
Selesai solat semua, aku ajak fidah temankan aku p cari bahan2 nak buat spaghetty  
menu berbuka hari Isnin ni
utk nash n yanti Isnin ni..Nash kata nak wat puding Laici
pencuci mulut
sedapnya..Lepas shopping skit2, kami p pekena teh tarik Power kat Mai Cafe..
mai cafe- pekena teh tarik power...

hehehe..pastu balik umah tgk tv...
aku yg sehari asyik kena ujan ja..badan rasa lemah ja..apa yg makan td dah muntah ...huhuhu....tak mau la demam... :(...cek nak raya...

1 comments:

FiDa on September 13, 2010 at 7:20 PM said...

hahahha.... sedap dak teh tarik..... ingatkan kecik ja gelah... perrggggg...... hahha.... mgkin thun dpan xda cm ni dh... hmmm....

Post a Comment

 

aZlyNaDya Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei